Vyhledávání nástrojů účinné retence, čili zadržování odcházejících zákazníků, nastává v době nasycenosti trhu. Příliv nových zákazníků již nenahrazuje vyčerpaný potenciál stávajících zákazníků nebo v horším případě odliv těch nespokojených.
Noví zákazníci již nepřichází?
Věrnostní systém kvůli konkurenci?
Vyčerpali jste stávající zákazníky?
Retenční opatření snižují odliv stávajících zákazníků. Retenční výsledky jsou společným cílem obchodní činnosti (distribuční sítě při akvizici) a péče o stávající zákazníky.
Součástí komplexního řešení může být segmentace, řízená komunikace, případně také věrnostní systém pro zvýšení loajality.
Fáze "řízené retence" zákazníků od doby jeho získání a péče o něj.
Dílčí výsledky přináší prediktivní analýza, segmentace stávajících klientů a obchodní sítě, event management system, retenční opatření win-back.